niedziela, 27 grudnia 2015

Wegańskie Bezglutenowe Babeczki Earl Grey i Cytryną




Przepis na podstawie  tego :
 http://itdoesnttastelikechicken.com/2015/05/05/vegan-earl-grey-cupcakes-a-reader-survey/


Nieco zaimprowizowany, zmodyfikowany.


SKŁADNIKI
do ciasta:
4 torebki dowolnej mieszanki  Eark Grey - ja użyłam Tetley cytrynowej.
1 i 1/4 szkl mąki przesianej -  u mnie gryczana
szczypta soli
słód  u mnie 2 łyżki miodu i odrobina cukru
2/3 szkl  mleka sojowego
 łyżeczka sody
2 łyżki octu jabłkowego lub soku z cytryny
1/3 szkl oleju - u mnie kokosowy rafinowany
doprawiłam ciasto 2 kroplami olejku waniliowego.

Daktylowy krem herbaciany:
zalewamy torebkę herbaty połową szkl wody, przykrywamy i czekamy aż trochę wystygnie, wrzucamy daktyle ile nam się zmieści by się namoczyły w herbacie. Zostawiamy by daktyle zmiękły i nabrały smaku herbatki:) Następnie mielimy i nakładamy na babeczki.  Posypałam świeżą skórką startą z wyszorowanej i wyparzonej cytryny

Nastawiamy piekarnik.

Herbaty wysypujemy z torebek i mieszamy z mąką - jeżeli wasza herbata jest liściasta należy ją najpierw zmielić w młynku.
łączymy składniki mokre i mieszamy, dodajemy sodę. Następnie łączymy z mąką
przygotowujemy foremki - ja użyłam sylikonowych, które nasmarowałam olejem.
Babeczki pieką się szybciutko - około 20min - pół godziny. Sprawdzamy patyczkiem, bywa różnie :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz